Известие

Collapse
No announcement yet.

Отново проблем с алфата - Антифриз?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    При мен всеки път, когато долея до минимума антифриз, след около седмица каране спадаше един пръст под чертата. Колата е проверявана няколко пъти и не са открити течове. В един от форумните сервизи ми казаха, че това едва ли не било нормално и нещо казанчето не било изчислено, нещо от този сорт. Не бях склонен да повярвам, че това е нормално. Доливах постоянно и антифриза си падаше постоянно. Накрая ми писна и спрях. Вече над година антифриза си стои един пръст под минимума и не се променя.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD SW 02, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 07 Q-Tronic

    Comment


    • #47
      Ако по някаква причина, клапанът на капачката е започнал да отваря при по-ниско налягане, ще се стигне до ситуацията, която описва колегата преди мен.

      При мен нивото в казанчето си стои точно по средата.
      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:17.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        Ако по някаква причина, клапанът на капачката е започнал да отваря при по-ниско налягане, ще се стигне до ситуацията, която описва колегата преди мен.
        ... което ме кара да се замисля, дали след като моя клапан започва да изпуска на интервали при 1бар, не е в него причината?..
        Ако няма газове в антифриза и не открия явен теч, май първата ми стъпка ще е да взема нова капачка.
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #49
          Аз преди време забелязах, че антифриза ми е една идея под минимума и си долях. Малко по късно разбирай същия ден си сипвах течност за чистачки и гледам антифриза пак там (една идея под минимума) НО зад казанчето беше мокро, което ме навежда на мисълта, че съм за смяна на капачка. Сега го погледнах пак и си една идея под минимума а въпросното доливане беше лятото...та сега ще купя капачка и ще я сменя и ще пиша, ако проблема е решен, но предполагам, че ще бъде

          Comment


          • #50
            Мисля че с новата капачка ще е същото и отново при напълване до средата на резервоарчето за антифриза ще имаш мокро петно .

            Очакваме включване след слагане на новата капачка
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

            Comment


            • #51
              Оригиналната капачка е 10-15кинта. Дори и да не е от нея си струва подмяната и, просто е консуматив.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #52
                Както казах при мен не пада с един или два пръста ... заради този проблем преди седмица пътувах София-Разград-Исперих ... на моменти и с над 200 стм карал ... после Исперих-София-Видин-София .. общо взето над 1200 км не беше мръднала .. сутринта я паля като предварително проверих и видях че е точно на средата .. на 520 м мръднах до Шел да заредя ... след като платих , бутам ключа , изненада .. няма никой ... 1 литър антифриз изчезнал ... хора това е несериозно ... клякат гледах .. колата беше лед студена .. за 500 метра не беше загрява и разчитах да видя локва ... правих тестове с бели листа и какво ли не на “кюнеца” отзад .. никакви следи от изтичане и/или изпаряване от където и да било ... последната ми надежда е да сменя и аз капачката .. което ме съмнява ... да е от нея ... проблема със загряването си остава .. на място загрява плавно до 90 в момента в който тръгна пада до 60/70 -.- термостата е сменян преди две години .. то от толкова доливане колата остана само с антифриз и почти никаква вода

                Comment


                • #53
                  Това с капачката ми се струва несериозно....за да стигне антифриза до нея....би трябвало да има разширение, тоез прегряване....

                  ---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:31 ----------

                  Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                  ... което ме кара да се замисля, дали след като моя клапан започва да изпуска на интервали при 1бар, не е в него причината?..
                  Ако няма газове в антифриза и не открия явен теч, май първата ми стъпка ще е да взема нова капачка.
                  Нормално е да изпуска, той за това е сложен, за да не изпусне някъде другаде, когато се повишава налягането...
                  По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                  https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                    Това с капачката ми се струва несериозно....за да стигне антифриза до нея....би трябвало да има разширение, тоез прегряване....

                    ---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:31 ----------


                    Нормално е да изпуска, той за това е сложен, за да не изпусне някъде другаде, когато се повишава налягането...
                    Не точно. Веднъж забравих да стегна капачката и като взе да пуши помислих че съм зе запалил и течеше.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                      Не точно. Веднъж забравих да стегна капачката и като взе да пуши помислих че съм зе запалил и течеше.
                      Да не би да е имало въздушна възглавница в охладителната с/ма и да се е получил тоя ефект....не знам просто разсъждавам, за да има покачване нивото на охлаждащата течност, трябва да има загряване.....смятам, че това е сметнато и затова е определено количеството което трябва да охлажда мотора с мин. и макс.....на разширителният съд, при който винаги остава празен обем за допустимо покачване на нивото, а капачката регулира налягането в системата.....водната помпа също създава налягане за да върти антифриза, но според мен то е еднакво, независимо от оборотите на мотора съобразено с клапана на капачаката, ....та все си мисля, че температурата влияе за пари, пушеци и фонтани, на който сме ставали свидетели по пътищата....тоез като скочи над допустимата се получава парен локомотив...
                      По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                      https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                        Да не би да е имало въздушна възглавница в охладителната с/ма и да се е получил тоя ефект....не знам просто разсъждавам, за да има покачване нивото на охлаждащата течност, трябва да има загряване.....смятам, че това е сметнато и затова е определено количеството което трябва да охлажда мотора с мин. и макс.....на разширителният съд, при който винаги остава празен обем за допустимо покачване на нивото, а капачката регулира налягането в системата.....водната помпа също създава налягане за да върти антифриза, но според мен то е еднакво, независимо от оборотите на мотора съобразено с клапана на капачаката, ....та все си мисля, че температурата влияе за пари, пушеци и фонтани, на който сме ставали свидетели по пътищата....тоез като скочи над допустимата се получава парен локомотив...
                        Всичко си беше наред.Сложих капачката и не я стегнах. Водата завря без капачка, Нали знсеш, тенджери под налягане. Фасулът увира различно тук и на върхът
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                          Всичко си беше наред.Сложих капачката и не я стегнах. Водата завря без капачка, Нали знсеш, тенджери под налягане. Фасулът увира различно тук и на върхът
                          )...ти ми задаваш въпроса "Кон, боб яде ли..?"...според мен не е баш така......не разбирам от готварство, тук в спора може да се намеси Ути Бачваров.....и да каже дали боба ще уври при 90 градуса.......при двигателите има определена максимална температура при която работят нормално, за това има водна помпа да върти антифриза и да го охлажда през радиатора, също така датчици който следят температурата и при необходимост допълнително включват вентилатор за охлаждане и т,н и т.н...при тендажарите под налягане е малко по друг принципа.
                          След като се наруши температурата на охлаждащата течност и по горе изброените компоненти не смогват да я регулират се получава кипене....в готварството е прието, но при двигателите с вътрешно горене не....то може да се направи сравнение и с конвекторна готварска фурна или печка...ама нали няма да готвим в тая тема....
                          Last edited by Бобби; d.m.y г., 14:25.
                          По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                          https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                            )...ти ми задаваш въпроса "Кон, боб яде ли..?"...според мен не е баш така......не разбирам от готварство, тук в спора може да се намеси Ути Бачваров.....и да каже дали боба ще уври при 90 градуса.......при двигателите има определена максимална температура при която работят нормално, за това има водна помпа да върти антифриза и да го охлажда през радиатора, също така датчици който следят температурата и при необходимост допълнително включват вентилатор за охлаждане и т,н и т.н...при тендажарите под налягане е малко по друг принципа.
                            След като се наруши температурата на охлаждащата течност и по горе изброените компоненти не смогват да я регулират се получава кипене....в готварството е прието, но при двигателите с вътрешно горене не....то може да се направи сравнение и с конвекторна готварска фурна или печка...ама нали няма да готвим в тая тема....
                            Мисля,че се има впредвид че температурата на кипене на охл. течност в отворена система и такава под налягане е различно(приблизително 100гр. срещу 120-130). Съответно при нестегната или неизправна капачка има възможност за загуба на течност, прегряване и т.н.
                            Не съм на 100% сигурен, но следвам логиката.
                            Ex ALFA 156 1.8TS
                            Now ALFA 159 1.9JTDm
                            "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

                            Comment


                            • #59
                              Пежото което карам сега, три години търсих къде бяга антифриза? Един ден стиснах големия маркуч към радиатора и от съда се чу клокочене и съскане. Стиснах пак и установих, че системата е отворена поради факта, че клапанчето е заминало, от там, през изпускателя антифриза е изфирясвал. Колата, си работи в нормални граници на температура. Сложих нова капачка, нищо, не се промени, освен, че затворих системата и антифриза спря да бяга. Можеби колата загрява една идея по-бързо.

                              Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
                              Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                              Comment


                              • #60
                                Аз карам с ниво до средата на казанчето, както е препоръчително и от както имам колата не е паднало и с милиметър.
                                Мисля, че изобщо не е нормално да пада нивото, както някой колега написа, че ако е напълнено до средата .. ще има някакво петно и тн. зад казанчето.

                                На 'старата' ми алфа нивото падаше, понякога заради пластмасовите щуцери на изпарителя за LPGи кофти маркучи.
                                След като се прибера от някъде и колата е загряла, няма теч и капки, нивото е нормално (доливам преди да тръгна), като отворя капака след 2-3-4 дни гледам отново паднало нивото. (Докато видя след това се изпарява .. )
                                Тогава падаше нивото, когато се охлади охладителната течности и прокапва, заради втвърдяването на маркуча. След затягане на скобите няма течове известно време и после отново се повтаря.

                                ---------- Post added at 18:35 ---------- Previous post was at 18:26 ----------

                                Първоначално публикувано от Verm1n Покажи съобщение
                                Мисля,че се има впредвид че температурата на кипене на охл. течност в отворена система и такава под налягане е различно(приблизително 100гр. срещу 120-130). Съответно при нестегната или неизправна капачка има възможност за загуба на течност, прегряване и т.н.
                                Не съм на 100% сигурен, но следвам логиката.
                                Много си прав .. при по- високо налягане течностите завират при по- висока температура, а при по- ниско обратно. Примера от физиката с завиране на вода на връх и на морското равнище
                                Last edited by flipz; d.m.y г., 16:32.
                                Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                                Comment

                                Working...
                                X